REGULAMENT
Cititi va rog regulamentul si se poate deschide o lista de intentie.Consider inscrisi in schimb doar echipele care au achitat taxa de inscriere la magazinele prezentate mai jos.
TROFEUL “MOBY DICK” 2012 – editia a II a
Detalii:
Perioada :07 – 09 SEPTEMBRIE 2012
Locatie-Lac Moby Dick, Satu Mare
Locuri disponibile – 15 echipe de doi pescari fara runner
Taxa de inscriere : 350lei/echipa
CEA MAI MARE CAPTURA SE CUMULEAZA LA CANTITATEA TOTALA DE PESTE PRINS, SI SE PREMIAZA
PREMII
LOCUL 1 GENERAL = 1000 lei
LOCUL 1 SECTOR = 500 lei
CMMC = 2.00 lei + un sejur de 24 de ore de pescuit.
REGULAMENTUL CONCURSULUI
1.Generalitati
- se pescuieste cu 3 lansete de crap / echipa , fiecare cu cate un singur carlig simplu pe linie (fir de par) ;
- montajul utilizat trebuie sa permita eliberarea pestelui de plumb in caz de ruptura ;
- participarea se poate face doar cu doi pescari, cu drepturi depline fara runner sau orice alt ajutor ;
- toti concurentii vor avea minciog mare de crap cu deschidere de 1m si plasa cu ochiuri mici, saci speciali ecologici pentru pastrat pestele (minim 3 buc.), saltea de primire si spray antiseptic ;
- concursul se va desfasura intr-o singura mansa de 48 ore, in caz de intrerupere fortata ( ex. furtuna ), concursul va fi valid doar daca a durat cel putin 24 ore .
2.Programul Competitei
In data de 07 septembrie 2012 :
-ora 06:00 intalnire la lacul Moby Dick de la Dorolt-Dara , urmata de prezenta, sedinta tehnica (prezentarea standurilor . a cantarelor de concurs etc.) si tragerea la sorti a standurilor, Aceasta se va desfasura dupa cum urmeaza :
-ora 06:00 – 06:30 tragerea la sorti a standurilor, tragerea se va efectua in ordinea inscrierii, pentru ordinea de tragere, urmata de tragerea la sorti a standurilor de concurs ;
-ora 06:30 – 07:00 deplasarea concurentilor pe standurile de concurs si pregatirea ( instalare, pregatire echipament si nada , etc.)
-ora 08:00 se va da startul concursului (sondarea apei , marcare , nadire , etc .)
In data de 09 SEPTEMBRIE 2012 ora 11.00 sfarsitul concursului urmat de festivitatea de premiere;
3.Organizarea
3.1 Amplasarea standurilor
-standurile pentru concurenti vor fi de aprox. 10 x 10 m si vor fi numerotate de la stanga la dreapta
-distanta aproximativa intre standuri 15 m
-standul poate fi folosit pe toata suprafata lui si permite instalarea corturilor, umbrelelor ,etc.
-se pescuieste doar pe directia benzilor laterale, inainte, inclusiv capetele de stand
-vor fi doua sectoare : sectorul 1 cu 7 standuri si sectorul II cu 8 standuri daca se ocupa toate locurile disponibile.
-premiul I general il va lua echipa castigatoare de sector, cu cantitatea mai mare de peste.
-premiul de sector va reveni echipei castigatoare din celalalt sector .
-premiile vor fi proportionale cu numarul de echipe participante (sunt calculate la 15 echipe).
3.2 Atributiile arbitrilor
-sa nu permita intrarea persoanelor straine in standuri ;
-se vor efectua cantaririle pe timp de zi intre orele 10:00-11:00 si 19:00-20:00 si cand e posibil - imediat dupa capturarea pestelui, urmata de elibarea lui imediata ;
-sa efectueze verificarea monturilor la toate echipele participante cel putin odata pe durata desfasurarii concursului.
-sa atraga atentia concurentilor daca fac abatere de la regulament ;
-sa noteze daca aceste abateri se repeta si sa le aduca la cunostiinta organizatorului - de asemenea arbitrii pot efectua prin sondaj daca se considera necesar, verificari ale monturilor si nadelor folosite de catre concurenti ;
-acestia vor lua in considerare numai crapul si amurul ce nu prezinta urme de mutilare, grav ranit sau mort din vina concurentilor si care depasesc greutatea de 1000 grame/buc .
3.3 Concurentilor li se interzice :
-nada si/sau momeala animala vie sau moarta
-sa plece spre locurile extrase de concurs pana nu semneaza fisa de concurs
-lansarea , repunerea lansetelor , nadirea sau scoaterea pestelui in afara standului
-inotul
-la sfarsitul concursului sa lase standul murdar (momeala,resturi ,etc.)
-folosirea transportoarelor de nada sau momeala si/sau a sonarului
-sa folosesca alte monturi decat cele “ fir de par”
-aruncarea monturilor prin alte mijloace decat lansetele destinate pescuitului
-circulatia cu vehiculele pe timp de zi (in timpul concursului)
-acrosarea voluntara a pestelui
-plasarea sacilor de pastrare in asa fel incat sa nu fie vazuti de arbitrii
-orice fel de motoare propulsate de aer comprimat , gaz sau electricitate
-sa primesca ajutor dinafara echipei, la orice actiune legata de pescuit (lanseu, drill ,minciog)
-sa pastreze mai mult de un peste intr-un sac de pastrare, daca depaseste 3 kg.
-sa pescuiasca sau sa momeasca in afara culoarului delimitat, ale standului.
-Pentru toate acestea se acorda sanctiuni (vezi pct 3.7)
3.4 Concurentilor le este permis :
-folosirea la nadit a granelor , boiles-urilor , peletelor , fainurilor si pastelor (sfere cu diametrul max de 50 mm)
-sa foloseasca plumbul fibrat pentru pasta, nada.
-numai nadirea manuala, se poate folosi bastonul de nadire(cobra),cupa de nadire, catapulta, racheta sau spomb de nadire si accesoriile PVA(fire solubile,pungi solubile,saci solubili).
-nadirea grea este permisa doar in intervalul orar cuprins intre orele 09 -14
-nadirea cu prastia si bastonul nu se considera ca fiind grea.
-semnalizatoare de muscatura acustice sau electronice
-sa foloseasca 1 marker, pe perioada nadirii grele.
-sa primesca vizite , pana la orele 22 cu acordul arbitrilor.
- intrarea in apa pe o lungime de max 1 m (nu mai sus de genunchi) de la mal numai pentru scoaterea/punerea in saci/eliberarea pestelui
-se poate depasi acest nivel doar in cazul in care se doreste pastrarea crapilor la apa mai adanca. Crapii se pot pastra in apa si in afara standului.
-sa isi monteze ce numar de lansete vor dori dar sa foloseasca doar 2/echipa/concomitent
-sa solicite cantariri intermediare pentru a asigura securitatea pestilor capturati
-sa-si parcheze masinile doar pe drum in dreptul standului.Intrarea se va face cu spatele in ordinea locurilor si se va stationa numai pe pe drumul de acces fara manevre de intoarcere, pentru a nu se distruge iarba. Se va iesi cu fata.
3.5 CANTARIREA CAPTURILOR
Imediat dupa capturare si scoaterea carligului din gura pestelui se va folosi spray-ul sau substanta antiseptica din dotare !!!
Cantarirea se va efectua cu un singur cantar si o singura saltea pentru cantarirea pestelui , de catre arbitru in prezenta unui membru al echipei vecine .
Pana in momentul cantaririi , concurentii trebuie sa lase capturile in apa in conditiile amintite mai sus . Dupa cantarire , captura se elibereaza cu grija in apa. Arbitrul va urmari daca eliberarea se face in conditii optime.
Concurentii trebuie sa fie atenti la cantarire . Nici o reclamatie ulterioara semnarii fisei in ceea ce priveste greutatea pestelui cantarit nu se mai ia in considerare.
3.6 Eliberarea pestelui
Dupa cantarirea pestelui, acestuia i se va aplica in mod obligatoriu spray sau substanta antiseptica urmata de eliberarea sa cat mai repede posibil.
3.7 Sanctiuni
Sanctiunile se vor acorda sub forma de avertismente pentru incalcarea art.3.3 in felul urmator:
Prima sanctiune echivalentul a 30% din cantitatea totala de peste prinsa la final;
A doua sanctiune echivalentul a 60% din cantitatea totala de peste prinsa la final;
A treia sanctiune eliminarea din competitie.
De asemenea comisia de concurs poate elimina din competitie orice concurent care lezeaza integritatea morala sau corporala a altor concurenti .
3.8 STABILIREA CLASAMENTULUI
Pentru fiecare echipa participanta vor fi doua fise . Una care ramane permanent la concurent si una la arbitrul . Pe baza acestor fise , la finele concursului , se va intocmi clasamentul final. In caz de egalitate perfecta a greutatii acumulate , departajarea se va face la numarul de bucati si va castiga echipa care are mai putine capturi dar la greutate mai mare .
3.9 CONTESTATII
Contestatiile pot fi aduse la cunostiinta organizatorului, numai in scris si in cel mult 1 ora de la consumarea faptei, asta in cazul in care arbitrul nu se autosesizeaza.. Orice contestatie ulterioara nu va mai fi luata in seama.
ATENTIE ! Fiind o balta privata cu reguli stricte, fiecare concurent si arbitru va trebui sa cunoasca si sa respecte in totalitate acest regulament ! ! !
NOTA :Inscrierile se vor face la magazinele POFF, LADYK si VIDRA. Incepand cu data de 25.07.2012.Ultima zi de inscriere 31.08.2012. Se considera inscrisa doar echipa care a achitat taxa de participare.
Echipele care la tragerea la sorti au locul langa casute, au posibilitatea inchirierii, pe durata concursului, contra cost (40 Ron/24ore).
Cei care doresc un bograci pe perioada concursului sa mentioneze in momentul inscrierii,
va fi contra cost, la o suma modica.Se va face doar la minim 10 doritori.
Informatii la telefon 0740-352619.