https://www.youtube.com/watch?v=z9LzdJ-Gqr0International Balaton Carp Cup
IBCC20-25 aprilie 2015
REGULI DE CONCURS
I. Generale:
a. Numele oficial al concursului: International Balaton Carp Cup (in continuare: „Concursul”)
b. Organizatorul concursului (in continuare: „Organizatorul”):
i. Tematik-Kabel SRL. (1012 Budapesta, str. Márvány. Nr 17.)
c. Perioada concursului: 20-25 04 2015
d. Locatia concursului: Balaton
e. Centrul de evenimente: Statiunea ’Erzsébet Üdülő Központ’ si Tabara Zánka (Adresa: H-8251 periferia Zánka, Hrsz. 030/13; coordonate GPS: 46.882806, 17.707955
f. Pagina oficiala a concursului:
www.ibcc.hu g. Pagina oficiala de Facebook a concursului:
www.facebook.com/ibccbalatonh. Pentru a mentine standardele si spiritul competitiei International Balaton Carp Cup, va rugam sa respectati strict etica pescuitului!
i. Concursul este o competitie deschisa echipelor internationale.
j. Concursul va fi organizat in sistemul „Catch and Release”.
k. La stabilirea acestor reguli, pe langa reglementarile internationale ale FIPS/CIPS, regulile internationale antidoping si conditiile OHR-ului din Ungaria, Organizatorul a acordat o atentie deosebita pentru a oferi un concurs echilibrat, cu sanse egale pentru fiecare echipa, pentru eliminarea evenimentelor aleatorii, atat in cadrul concursului, cat si in timpul cantaririi. Organizatorul atrage atentia asupra normelor pentru protejarea mediului si asupra pericolului consumului excesiv de alcool. Persoanele care nu vor respecta aceste reguli, dupa primirea primului avertisment, vor fi descalificate din concurs.
l. Atentie: in competitie se pot inscrie numai pescari cu un istoric pescaresc impecabil, fara abateri etice, infractiuni legate de pesti sau delicte legale. In timpul inregistrarii, concurentii sunt obligati sa semneze o declaratie pe proprie raspundere. (vezi Anexa1)
m. Sistemul de reguli specificat de Organizator va fi pus in aplicare in toate cazurile, organizatorul rezervandu-si dreptul de a deriva aceste reguli.
n. Incidentele raportate sau observate de catre organizatori, vor fi investigate imediat, si in functie de gravitatea acestora, pot duce la descalificare.
o. In cazul in care se dovedeste ca declaratia pe propria raspundere a participantului contine informatii incorecte, Organizatorul isi rezerva dreptul de a il exclude imediat sau ulterior, pentru recuperarea premiilor.
p. Limbile oficiale ale concursului sunt engleza si maghiara. Regulile concursului (in continuare: RC) vor fi facute in limba maghiara si limba engleza, iar in cazul unor diferente de interpretare, din cauza traducerilor, va prevala versiunea maghiara. In caz de neconcordanta intre anexe si RC, vor prevala RC. Modificarile sau completarile RC-ului, conform acestui regulament, vor fi publicate de organizator inca din prima zi de la adoptarea lor. Modificarile pot insemna transformarea continutului sau adaugarea unor noi paragrafe versiunii 1.0. RC-ul nu mai poate fi modificat cu 8 zile inainte de inceperea concursului.
q. Moneda oficiala a concursului: Euro.
r. Orele stabilite, atat cele in RC, cat si cele in cadrul concursului, sunt prevazute dupa Ora Europei Centrale (CET)
II. Perioada de desfasurare:
a. Inregistrare la centrul de evenimente:
Vineri 17.04.2015, 12:00-18:00
Sambata 18.04.2015, 10:00-18:00
Duminica 19.04.2015, 08:00-12:00
b. Control barci, in zona de parada din spatele centrului de evenimente:
Vineri 17.04.2015, 12:00-18:00
Sambata 18.04.2015, 10:00-18:00
Duminica 19.04.2015, 08:00-12:00
Receptie in cladirea teatrului
Duminica 19.04.2015, 16:00
c. Ceremonia de deschidere, in cladirea teatrului
Meeting/Poza de grup Duminica 19.04.2015, 18:00-19:00
d. Deschidere oficiala
Duminica 19.04.2015, 19:00-19:30
e. Tragere la sorti
Duminica 19.04.2015, 19:30-22:00
f. Ocuparea locurilor de tabara
Luni 04.20.2015, 07:00-10:00
g. Inceperea concursului
Luni 04.20.2015, 10:00
h. Finalul concursului
Sambata 04.25. 2015, 08:00
i. Festivitatea de premiere, decernarea premiilor, in cladirea teatrului
Sambata 04.25. 2015, 14:00-17:00
III. Inscriere
a. Inscrierile se fac doar in scris, pe siteul
www.ibcc.hu, unde gasiti formularul de inregistrare.
b. Confirmarea de primire si acceptare a formularului sau notificarea despre completarea gresita (incompleta) si numarul de inregistrare vor fi trimise la adresa lasata in formular, impreuna cu informatiile necesare pentru transferul bancar.
c. Evaluarea si acceptarea formularului, eventual refuzul acestuia se pot face pana la inceperea concursului. Organizatorul poate desemna echipele de rezerva si va semna un acord separat cu privire la conditiile si disponibilitatea acestora.
d. Organizatorul nu este obligat sa motiveze evaluarea.
e. Taxa de inscriere (in continuare: Taxa) este de 1.200 EUR/echipa.
f. Taxa asigura pentru toata echipa urmatoarele:
i. Taxele pentru chirii, pescuit și servicii auxiliare
ii. taxa de parcare si campare, costurile de communicatie
iii. taxa licentei de pescuit pe lacul Balaton pe perioada concursului si a statului maghiar
iv. costurile organizarii
v. asigurarea obligatorie pentru accidente si barci,
vi. micul dejun si cina,
vii. costurile medaliilor, trofeelor plus contributia la costul onorariilor personalului
g. Inscrierea echipei este finalizata cand intreaga taxa de participare se inregistreaza in contul bancar specificat in formularul de inscriere. Activarea inscrierilor se face in ordinea cronologica a taxelor intrate.
IV. Inregistrarea
h. Locul inregistrarii este holul centrului de evenimente.
i. Inregistrarea este posibila numai in cazul in care Organizatorul detine toate documentele necesare; procesul se incheie cu semnarea formularului de inscriere completat in mod corespunzator.
j. Fiecare concurent trebuie sa predea si sa prezinte urmatoarele acte si documente organizatorului de concurs, in absenta lor, participarea la concurs nefiind posibila:
i. Pasaport/Carnet de conducere/Buletin de identitate
ii. Legitimatie de pescar, pentru licenta de pescuit teritorial si de stat
iii. Dovada platii taxei de concurs
k. Fiecare participant trebuie sa semneze formularul de inregistrare
l. Cu semnatura lor, participantii admit ca au citit si au acceptat Regurile de concurs; mai mult, accepta, ca in cazul unor diferende, sa respecte deciziile Juriului impartial; declaratia de acceptare a RC-ului, este anexata la RC3.
m. Fiecare participant va primi o bratara pe care este obligat sa o poarte pe toata durata concursului.
n. Organizatorii vor pune la dispoziția fiecărei echipe un card de securitate rezistent la apa care conține toate informațiile necesare si de contact.
o. In timpul inregistrarii, un membru al echipei va trage numarul de ordine la tragerea de sorti.
p. Echipele care ajung prea tarziu pentru a partcipa la inregistrare, nu mai pot participa la concurs si pierd taxa de inregistrare.
V. Juriul
a. In scopul de a asigura respectarea fiecarui punct al RC-ului, organizatorii au creat Juriul. Presedintele Juriului, in calitate de arbitru sef, este directorul responsabil de organizarea competitiei, iar membrii sunt considerati adjunctii arbitrului sef - 2 persoane dintre arbitrii de standuri si 4 persoane dintre participantii concursului. Deciziile Juriului sunt luate pe baza de majoritate simpla, in caz de egalitate de vot decizia va fi luata de arbitrul sef. Mai multe informatii despre „Juriu si arbitrii” sunt trecute in Anexa 4 al RC.
b. In afara Juriului, fac parte din stafful oficial al concursului si ceilalti arbitrii de standuri, arbitrii din sectoare, precum si personalul tehnic si administrativ. Dreptul de a emite directive pentru concurenți are doar arbitrul sef, adjunctul lui sau arbitrii de standuri. Arbitrii de sectoare, mambrii Juriului si restul personalului, conform RC, au obligatia de a semnalizare arbitrului-sef, iar in lipsa lui, adjunctului atribuit.
VI. Extragere locuri
a. Extragerea locurilor in primul tur incepe cu extragerea numarului de ordine, de un membru desemnat al echipei, la inregistrare. Asadar, persoana desemnata trage un numar, care determina ordinea extragerii de sorti (de ex. echipa, care trage numarul 4, va fi a patra echipa care trage la sorti pentru loc)
b. In al doilea tur, locatia tragerii de sorti pentru locul exact, va avea loc la „Harta competitiei”, unde persoana desemnata va trage locul de pescuit definitiv (de ex. B3). Locatia va fi identificata cu ajutorul Hartii. In timpul tragerii la sorti, organizatorii marcheaza pe harta magnetica cu steagurile de nume ale echipelor, locurile deja selectate. In cazul in care sunt echipe care nu ajung la timp la inscriere, numarul de concurs si amplasarea pe standuri se vor modifica conform deciziei Juriului. In continuare, la tablourile de prelucrare a datelor, identificarea echipelor se va realiza pe baza codurilor indicate la locul de start, si pe baza „Hartii competitiei”
c. Ocuparea locurilor extrase este interzisa inainta de ora 07: 00, 20.04.2015
d. Nu exista posibilitatea de a renunta la locurile extrase.
e. „Harta competitiei”, cea care marcheaza impartirea sectoarelor si pistelor, locatiile balizelor si alte informatii importante, poate fi descarcata de pe pagina de web a concursului.
VII. Echipe
- Fiecare echipă va fi compusă din minimum 2, maximum 3 pescari cu drepturi depline.
- Se pot înscire exclusiv persoane cu vârsta împlinită de 18 ani.
VIII. Echipament
a. O echipă poate avea asupra ei 4 lansete, cu câte un singur cârlig simplu.
b. Este permisă folisirea unei bărci/echipă
c. Folosirea sonarelor este permisă.
d. Fiecarea echipă este obligată să aibă asupra ei minim 5 saci pentru crapi, cu o dimensiune minimă de 80*120. Acestia sunt necesari pentru păstrarea în siguranță a peștilor până la cântărire. Organizatorul nu asigură saci!
e. Pe toată durată concursului prezentarea, iar apoi folosirea adecvată a următoarelor echipamente este o condiție obligatorie și de asemenea cu drept de confiscare în cazul nerespectării termenilor. Pe lângă minimum 2 mincioguri de dimensiune mare (minim 90x90x70 cm, plasă cu țesătură sub 1x1 cm ) este permisă și folosirea minciogurilor cu cadru, cu o dimensiune peste 60x60x50, plasă cu țesătură densă descrisă mai sus, pentru pești de greutate sub 5 kg/buc. Conform prevederilor, în cazul celor minim 2 saltele de primire a crapilor cu o dimensiune interioară de minim 60x100, folosirea este obligatorie la capturarea peștilor peste 5 kg si la ridicarea lor din apă, ca suport de siguranță. Folosirea saltelei de primire este obligatorie și în barcă, la folosirea soluției antiseptice (de preferință transparentă) și după fotografiere.
IX. Barca și regulamentele emise de Poliția Apelor din Ungaria
- Pentru siguranța concurenților, organizatorii vor controla starea bărcilor și a accesoriilor acestora, conform cerințelor tehnice și a listei de echipamente necesare publicată pe siteul evenimentului.
- Bărcice trebuie să respecte condițiile prevăzute în legislația din Ungaria în vigoare. Aceste condiții vor fi afișate pe site-ul evenimentului.
- În cadrul concursului vor fi folosite exlusiv bărcile care au fost controlate la înregistrare și au obținut calificativul potrivit.
- În cazul în care organizatorii sesizează neajunsuri în dotarea bărcii, vor suspenda controlarea. Concurentul are dreptul să completeze lipsurile menționate, o singură dată, putând beneficia de ajutorul magazinului de specialitate din localitate. În cazul în care se vor semnala lipsuri și la al doilea control, echipa va fi descalifica automat și își va pierde taxa de înscriere.
- După verificarea tehnică, arbitrii competiției vor emite un act care certifică existența și starea potrivită a bărcii și a dotărilor acesteia.
- După verificare, pe barcă se va aplica un sigiliu cu un semnal unic de identificare. Îndepărtarea sigilului este strict interzisă până la finalul concursului.
- Organizatorii au dreptul ca înainte sau în timpul concursului să efectueze controale aleatorii ale bărcilor, iar depistarea oricărei nereguli duce la descalificare imediată.
- Orarul verificării bărcilor pe terenul din spatele centrului de competiție:
vineri, 17.04.2014 12:00 - 18:00
sâmbătă, 18.04.2015 10:00 - 18:00
duminică, 19.04.2015 08:00 - 12:00
- Barca are o lungime maximă de 5 metri.
- Folisirea bărcilor gonflabile este permisă.
- Este permisă numai folosirea motorului electric.
- Viteza maximă admisă a bărcii este de 15 km/h.
- Dotarea obligatorie a bărcii:
- o pereche de vâsle,
- două veste de salvare, dotate cu bare fosforescente și fluier,
- ancoră de o greutate minimă de 5 kg,
- sfoară cu o lungime de 24 m, dotata cu inel de tractare,
- corn de ceață.
- Purtarea vestei de salvare este obligatorie pe toată durata concursului. Nepurtarea ei este sancționată în prima instanță cu un avertisment, a doua încălcarea a regulii ducand la descalificare.
- Este strict interzisă punerea pe apă a bărcii înaintea începerii concursului. Nerespectarea acestei reguli duce la descalifiare imediată.
- Barca trebuie fixată de mal în mod corespunzător și în siguranță.
- Dormitul în barcă este stric interzis!
- În timpul concursului, fiecare echipă poate avea simultan doar o singură barcă pe apă. Echipele se pot înregistra și cu două bărci, dar a doua va servi drept rezervă și trebuie verificată la fel ca și prima, la înregistrare.
- Schimbarea bărcii trebuie anunțată în prealabil arbitrilor de concurs.
- Este obligatorie respectarea regulilor privind avertizările și codurile de furtună aferente lacului Balaton. Aceste prevederi sunt publicate pe site-ul evenimentului.
- Scăldarea în lac pe timpul concursului este strict interzisă, iar după un prim avertisment, continuarea activității înseamnă pentru concurent descalificarea imediată.
X. Reguli oficiale
- Începutul oficial al concursului va fi marcat de un semnal sonor, în data de 20.04.2014, la ora 10:00 dimineața.
- Sfârșitul oficial al concursului va fi marcat de un semnal sonor, în data de 25.04.2014, la ora 8:00 dimineața.
- Este interzisă folosirea lampilor de capacitate mare, deranjarea celorlalți pescari cu corpuri de iluminat și lasere. Lampa de căutare și lampile mici pot fi folosite exlusiv în situații justificate (aruncare, drill). Este obligatorie iluminarea corespunzătoare pe timp de noapte a locului de pescuit precum și a echipamentelor aruncate în apă. Folosirea permanentă a lanternei fronatale este permisă.
- Ca momeală și nadă poate fi folosit orice produs natural, exceptând momeala vie.
- Pot fi folosite simultan 4 lansete, iar lansetele de rezervă sunt permise în caz de deteriorare a uneia dintre cele active.
- În caz de nerespectare a reglementării sus menționate, adică în caz de folosire concomitentă a mai mult de 4 lansete, arbitrii elimină imediat echipa din concurs.
- Obosirea peștilor trebuie să aibă loc, în limita posibilităților, fără deranjarea echipelor învecinate. Intrarea repetată in standul învecinat, fără acordul echipe respective, duce la avertisment, iar ulterior la descalificare.
- Peștele aflat in drill in momentul semnalului sfarsitului de concurs va conta la rezultatul final, cu condiția ca acesta să fie capturat în maxim 60 de minute.
XI. Aplicarea regulilor de pescuit
- În zona desemnată concursului și pe durata acestuia este permisă numai prezența participanților, organizatorilor și a persoanelor acreditate de către organizatori.
- În cazul în care, în timpul drillului cu un pește, acesta intră în standul unui alt concurent, trebuie chemat un arbitru care va restabili directiile. Decizia trebuie respectată de ambele echipe.
- Zona desemnată standului poate fi părăsită la un anumit moment numai de un singur membru al echipei.
- În locul de tabără rezervat concursului trebuie să se afle întotdeauna un membru al echipei.
- Este permisă amplasarea a maxim 4 balize/echipă în sectorul de pescuit, dar este obligatorie înlăturarea lor la finalul concursului.
- Este interzisă amplasarea balizelor la o distanta mai mica de 25 de metri de balizele vecinilor, precum și navigarea cu barca in acesta zona.
- Este permisă folosirea balizelor iluminate de orice colorit, mai puțin a celor cu lumină verde.
- Distanța de pescuit maxim admisă de la mal este de 300 de metri si va fi semnalizata de balizele amplasate de către organizatori.
- La depășirea zonei sus menționate, avertismentul va fi urmat de eliminarea imediată din concurs.
- În timpul drillului concurentul își poate părăsi standul și își poate depăși propria baliza.
- În cazul în care echipele concurente nu ajung la un consens privind direcțiile între sectoarele lor, arbitrul va determina o direcție imaginară, care nu va putea fi depășită de niciuna dintre părți.
- Decizia arbitrilor cu privire la orice dispută asupra limitelor de sector va fi obligatorie pentru toți concurenții.
- Folosirea bărcuței de nădit este strict interzisă pe toată durata concursului.
XII. Regulile locale ale teritoriului de concurs
- După ocuparea propriului stand, echipele au obligația de a menține curățenia și de a proteja mediul înconjurător, iar la părăsirea standului, acesta să se afle în starea sa inițială.
- Este strict interzisă aprinderea focurilor pe teritoriul taberei, exceptând locurile special amenajate pentru acest scop.
- Folosirea surselor de gaz de tip camping este permisă.
- Locul de tabără al concursului este stric teritoriul desemnat de către organizatori, concurenții neavând voie să se instaleze în afara acestuia.
- Pentru siguranța concursului și evitarea neregularităților, folosirea autoturismelor în zona concursului este permisă doar la descărcarea și încărcarea echipamentelor.
- Autoturismele vor fi parcate în locurile special amenajate, deplasarea cu acestea în timpul și pe zona concursului fiind interzisă.
- Concurenții vor păstra gunoiul în saci de plastic cu închidere, aceștia fiind colectați și transportați după concurs, de către organizatori.
XIII. Reguli de cântărire
- Organizatorii asigură cântărire permanentă pe tot parcursul concursului.
- Concurenții sunt obligați să participe activ în procesul de cântărire, fotografiere și preluare a datelor, iar cântărirea poate fi suspendată în cazuri justificate, în timpul obosirii și capturării peștelui.
- Concurenții sunt obligați să semnaleze fiecare pește capturat arbitrului desemnat pentru sectorul în cauză printr-un SMS cu mențiunea ”Fish” și numărul sectorului, de ex. Fish C2.
- Până la cântărire, peștele va fi păstrat în sac, cu cantitatea necesară de apă.
- Cântărirea poate fi efectuată numai cu folosirea cântarului pus la dispoziție de către organizatori și prezentat echipei înaintea efectuării operațiunii. În caz contrar, cântărirea nu poate fi luată în calcul pentru rezultatul final.
- La cântărire trebuie să fie prezenți minim un membru din echipa în cauză, arbitrul și o persoană acreditată de către organizatori.
- Detaliile cântăririi (ora, data capturării, numele concurentului, greutatea peștelui) vor fi semnate și astfel validate de către un membru din echipa.
- Concurenții sunt obligați să controleze acuratețea datelor înscrise în documentație.
- După cântărirea oficială, se va face o poză cu fiecare pește capturat în felul următor: un concurent ține în mână peștele, celălalt tăblița de sector, care conține toate datele necesare.
- La operațiunea de cântărire, prioritate are fotografierea efectuată de către arbitru pentru documentarea concursului, pozele în scopuri personale putând fi făcute ulterior. Peștele trebuie repus în apă în prezența arbitrului, imediat după fotografiere.
- Modificarea documentației se face doar prin contrasemnarea ei.
- În cazul discrepanțelor între datele de cântărire aflate în posesia concurentului pe de o parte, și a arbitrului, pe de altă parte, datele arbitrului vor fi considerate valide.
- După încheierea operațiunii de cântărire, arbitrul va trimite documentația întocmită și pozele la biroul central de organizare pentru a fi îngregistrate.
- Prioritatea și importanța primară o are siguranța peștelui, de aceea, fotografierea și repunerea în apă vor fi efectuate cu atenție sporită.
- Peștele trebuie repus în apă imediat după cântărire, în prezența arbitrului.
- Peștii cu greutate de peste 15 kg, care conform specificului concursului prezintă șanse de câștig, trebuie cântăriți de două ori consecutiv, iar în cazul unor diferențe, greutatea mai mare va fi luată în calcul și înscrisă în documentație.
XIV. Evaluare
- În scopul acestui concurs, sunt eligibili doar crapii cu o greutate de mimin 5 kg.
- Gâștigătoarea finală a concursului este echipa care a capturat peștii cu greutatea cumulată cea mai mare. Dacă se inregistrează egalitate între echipe in privința greutății, va avea prioritate echipa care a înregistrat captura cea mai mare (peștele cu cea mai mare greutate). Dacă se păstrează în continuare egalitatea, va avea prioritate echipa cu cea mai mare greutate medie (greutate totală:număr de capturi). Determinarea următoarelor locuri va avea loc de asemenea în baza punctajului acumulat, însă dacă echipele cu cel mai mare punctaj din sectoare nu se află printre primele trei locuri din clasamentul general, ele vor beneficia de premii speciale (câștigători de sector).
- În scopul informării continue și obiective, fiecare echipă va primi din 12 în 12 ore aproximativ câte un panou cu date prelucrate electronic (în continuare: panou). Cu ajutorul hărții și a listei de participanți, rezultatul fiecărei echipe poate fi ușor identificat pe aceste panouri. La fiecare a două anunțare de rezultate intermediare, pe panouri vor fi afișate pe lângă greutatea totală și identificarea soiului de pește, numărul de pești capturați și media de greutate. Concurenții au astfel prilejul de a compara rezultatele înregistrate în cadrul echipei și cele de pe panou.
- Rezultatul final și clasamentul se vor comunica în data de 25.04.2015 (sâmbăta), la ora 14:00, în cadrul decernării festive a premiilor. Contestațiile pot fi depuse până cel târziu aceeași zi, 25.04.2015, la ora 10:00.
XV. Regulamentul premierii
- Premiere
Locul I, diplome 20.000 Euro
Locul al II-lea, diplome 10.000 Euro
Locul al III-lea, diplome 5.000 Euro
Cel mai mare pește: cupă, diplomă 10.000 Euro
Dacă greutatea cea mai mare înseamnă un nou record în Ungaria (depășindu-l pe cel înregistrat până în data de 19.04.2015), premiul se va suplimenta cu 10.000 Euro.
I. Sector
- cupe, diplome
- premiu constând în bani în valoare de 1000 Euro
- premiu în produse acordat de sponsorul sectorului, în valoare de 500 de Euro
II. Sector
- cupe, diplome
- premiu în produse acordate de sponsorul sectorului, în valoare de 500 de Euro
III. Sector
- cupe, diplome
- Premiile sus menționate pot fi asigurate doar în cazul înregistrării a cel puțin 100 de echipe la concurs, în caz contrar premiile vor scădea proporțional.
- O echipă poate câștiga un singur premiu, exceptând premiul pentru cel mai mare pește. În caz de egalitate acest premiu va fi acordat echipei cu greutatea medie a peștilor capturați mai mare.
- În cazul, neașteptat, al sectorului fără pești capturați, primele trei premii vor fi acordate în sectorul respectiv prin tragere la sorți.
XVI. Contestații, reclamații
- Cu impact asupra rezultatele intermediare, reclamațiile se depun până la distribuirea următoarelor panouri. Cu impact asupra rezultatelor finale ale echipei sau alte rezultate de concurs, reclamațiile se depun în termen de 2 ore după afișarea prealabilă a acelor rezultate. Reclamațiile depuse ulterior vor fi respinse, fără alte explicații.
- După începerea concursului, regulamentul concursului nu mai poate fi interpretat, acest lucru fiind posibil doar în timpul prezentării la concurs, în cadrul înregistrării.
- În cazul sesizării unei neregularități și după depunerea reclamației (constituie avantaj depunerea de materiale justificative, de ex. poze sau înregistrări video), cazul va fi analizat și soluționat în termen de 12 ore sau cel târziu până în data de 25.04.2015, ora 12:00.
- Pentru suportarea costurilor administrative ale reclamațiilor, se va achita o taxă de 100 Euro/reclamație depusă.
- Dacă reclamația nu este găsită fondată de către arbtirii, taxa nu va fi returnată reclamanților.
XVII. Forță majoră
- În eventualitatea unei anulări a evenimentului cauzată de forță majoră, organizatorul va returna taxa de participare în termen de 30 de zile prin virament bancar, la adresa bancară comunicată. În cazul în care concurenții se retrag voluntar, din alte motive decât cele de forță majoră, taxa de participare nu va fi restituită!
- Din punct de vedere al regulamentului concursului, cazuri de forță majoră sunt considerate următoarele evenimente: boală neașteptată și certificată de către medic, accident certificat de către organele de poliție, sau prezență obligatorie în fața unei instanțe, a cărei dată nu poate fi modificată. Din perspectiva organizatorilor, cazuri de forță majoră sunt considerate în special nivelul necorespunzător al apei și neașteptata deteriorare a calității apei ca urmare a poluării din surse exterioare. În acest caz deteriorarea va fi analizată și anunțată în scris de către autoritățile competente.
- În cazul producerii evenimentului de forță majoră, din perspectiva organizatorului, după trecerea a mai puțin de 50% din timpul de concurs, rezultatele obținute până în acel moment vor fi anulate, concursul va fi suspendat și reluat în următorul sezon, cu aceeași înscriși. Dacă evenimentul de forță majoră se produce după petrecerea a mai mult de 50% din timpul de concurs, acesta va fi întrerupt, iar clasamentul va fi anunțat în baza rezultatelor obținute până în acel moment. Anunțarea de anulare, suspendare sau întrerupere a concursului este exlusiv dreptul și obligațiunea arbitrului principal.
XVIII. Reguli de descalificare/exlcudere
- În caz de exlcudere vor fi anulate automat toate rezultatele obținute până în acel moment.
- Acroșarea, marcarea sau moartea peștelui ca urmare directă sau indirectă a unui act intenționat conduce la excludere imediată din concurs.
- Prezența unei persoane neanunțate în barca echipei conduce la excluderea directă a întregii echipe.
- Folosirea inadecvată a bărcii este sanctionată cu excludere, după un avertisment.
- Se exlude din concurs echipa care ulterior avertismentului nu a adus la stare corespunzătoarea barca la care arbitrii au sesizat neconcordanțe cu normele de securitate.
- Orice încălcare de reguli generale ale concursului sau ale protecției peștilor și a mediului duce la excludere, după un avertismet.
- Orice încercare de dare de mită pentru arbitrii concursului sau pentru persoane auxiliare are ca efect imediat excluderea din concurs și anunțarea poliției.
- Se pedepește cu excludere din concurs și anunțarea poliției reclamația unui pește adus de către concurenți, necapturat în cadrul concursului.
- Avertismentele repetate ca urmare a tulburării ordinii, consumului excesiv de alcoool, încălcarea regulilor generale de comportament conduc de asemenea la excluderea din concurs.
- Primirea oricărui ajutor din exterior se pedepsește cu excludere din concurs.
- Capturarea peștelui cu orice altceva decât cârlig conduce la excludere imediată.
XIX. Răspunderea organizatorilor
- Organizatorii nu răspund pentru producerea accidentelor sau a deteriorării echipamentului, utilizarea acestuia fiind exlusiv responsabilitatea concurenților. La producerea daunelor sau a accidentului sunt valabile clauzele și condițiile asigurării de accident și de răspundere încheiată în mod obligatoriu la înregistrare.
- Prin semnarea formularului de înregistrare, concurentul ia la cunoștință riscurile și faptul că răspunderea și consecințele abaterii de la regulamentul general nu îi revin organizatorului.
XX. Presă și marketing
- Echipele sunt obligate să vină în sprijinul activității reprezentanților presei acreditate, prin acordarea de interviuri și permisiunea să facă înregistrări foto și video.
- Prin semnarea formularului de înregistrare, concurenții iau la cunoștință faptul că pozele și înregistrările video făcute în timpul concursului pot fi publicate în presă.
- Este strict interzisă publicarea înregistrărilor proprii fără acordul prealabil scris al organizatorilor.
- La cererea organizatorilor, concurenții sunt obligați să retragă pozele personale postate pe orice platformă online.
Întocmirea prezentului regulament a avut la bază normativele EPBC (Environment Protection and Biodiversity Conservation Act) și permisiunea bazată pe puncul 98 al regulamentului de concurs publicat de către EPBC.
Ca arbitru principal al evenimentului IBCC, în numele Organizatorului și al organizatorilor aprob și dau publicității prezentul regulament. (versiunea 5.0, întocmit în data de 28.10.2015, 15 pagini).
Budapesta,
28.10.2014